Week 3 en 4: Last weeks in Indonesia

13 oktober 2017 - Bali, Indonesië

3 oktober – 13 oktober; Gili T; Nusa Lembongan; Uluwatu, Bali

Na de vorige blog was Laura helaas nog niet beter. We zijn op woensdagnacht naar een medical center gegaan en hebben daar bloed laten prikken etc. We zouden namelijk donderdag Gili Trawangan verlaten en naar Nusa Lembongan gaan! Gelukkig hielp de gekregen antibiotica meteen. Wel hebben we door de ziekte moeten beslissen Lombok over te slaan voor nu. Heel jammer, daar wilden we namelijk de Mount Rinjani beklimmen. Een klim van 3700 meter incl 2 overnachtingen op de berg (heen en terug)! Door omstandigheden was dit natuurlijk niet haalbaar.

Anyway, we zijn vertrokken naar Lembongan. Wat een leuk eilandje is dit! We hebben hier een dag een scooter gehuurd en zijn het eiland overgecrossed. Hier zijn we naar een aantal toeristische trekpleisters gegaan. We hebben een rondje gemaakt langs de Devil’s Tear (een uitkijkpunt) waar we grote zeeschildpadden zagen en ook een groep dolfijnen zagen zwemmen. Echt prachtig. Vervolgens zijn we richting Nusa Ceningan (mini eilandje naast Lembongan) gegaan via de Yellow Bridge. Met de scooter dit eiland overcrossen was echt… spectaculair! Helaas zijn er geen foto’s van gemaakt omdat we ons goed moesten vasthouden aan de scooter. Denk aan hellingen van 90%, vol met gaten en brokken steen. Dat we geen lekke band hebben gekregen is nog steeds een raadsel.. Gelukkig kan Mattie goed rijden 😉 Wel hebben we boven op het eiland een prachtig uitkijkpunt gevonden met uitzicht over Nusa Penida. Hierna zijn we doorgereden naar een andere toeristische trekpleister, namelijk de Blue Lagoon. In één woord: prachtig! Op de terugweg kwamen we nog een Balinees festival tegen, heel bijzonder. We weten inmiddels ook waarom overal (ja overal) op Bali hanen rond lopen. Ze gebruiken de hanen om te gokken middels hanengevechten. Deze gevechten eindigen dan pas als één van de twee hanen dood is. De overlevende haan is dan de winnaar. Bizar toch? Sowieso zijn ze hier in Indonesië niet erg goed voor de dieren. Ieder zijn ding...

Helaas waren de rest van de dagen op het eiland erg nat. Veel regen gehad dus voornamelijk Penoza gekeken (haha!) en heerlijk gezond en lekker gegeten bij Bali Eco Deli (AANRADER). Op maandag zijn we weer met de boot vertrokken naar Bali, dit keer richting Uluwatu. Je moet je bij zo’n boot een soort bus voorstellen, maar dan op het water. En: je vaart enorm hard over de golven en het lijkt alsof de boot elk moment door midden kan breken. Geen aanrader als je niet van varen houdt ;) De overtocht duurt zo’n 30 a 40 minuten en dan ben je in Sanur. Vanuit hier kun je vervolgens een taxi regelen naar Uluwatu.

Uluwatu ligt helemaal in het zuidelijkste puntje van Bali. De golven in Uluwatu zijn hoog en dat betekent dat dit een geweldig oord is voor surfers. Ondanks dat wij niet surfen hebben we het hier echt enorm naar ons zin gehad. Uluwatu zit vol met hippe tentjes waar je heerlijk kunt eten, we hebben ons hart echt op kunnen halen. Ook zijn we in Uluwatu 3x naar de sportschool geweest. YEAH! We hebben besloten dat er toch in te houden tijdens onze reis, we hebben tenslotte alle tijd en de landen waar we hierna heen reizen zit vol met grote mooie sportscholen. Kunnen we ook eindelijk wat meer tijd besteden aan onze website. Dus.. more to come!

Inmiddels zijn we van ons vorige verblijf (VIES!!!) vertrokken naar een mooie Bungalow in Jimbaran. Dat ligt eigenlijk een beetje tussen Uluwatu en het vliegveld in. We wilden graag even een mooie hut zodat we even een dag kunnen chillen. Morgen vertrekken we naar Kuta. Vanaf die accommodatie kunnen we lopend naar het vliegveld. Dat is helemaal top aangezien we aanstaande maandag 16 oktober al om 8.10 het vliegtuig instappen naar onze volgende bestemming: Bangkok!! We hebben enorm veel zin om eindelijk naar een ander land te vertrekken met veel meer cultuur dan hier op Bali. Doei stranden en hoi tempels!

We keep you posted 😊 Liefs!!

1. Birgitta:
    13 oktober 2017
    Klinkt goed allemaal en blij dat je weer beter bent Laura! Veel plezier voorzichtig aan en geniet van alles. Xx
  2. Sylvia Beintema:
    13 oktober 2017
    Mooi verhaal. Laura beterschap.
  3. Oma Langerak.:
    16 oktober 2017
    Ik geniet van jullie moole verhalen passen jullie goed opelkaar.
    hartelijke groeten en veel liefs van oma.XXX.