Week 9-10-11: Thailand

4 december 2017 - Thailand, Thailand

Op 17 november verlaat ik Cambodja om mijn reis te vervolgen naar de zuidelijke eilanden van Thailand. Na 2 maanden héél veel regen ben ik wel toe aan wat zon. Even lekker uitrusten en relaxen op het strand.

Na een lange reis met 5 uur wachttijd op het vliegveld van Bangkok kom ik 's avonds aan in mijn hostel in Ao Nang, Krabi. Ik ben doodop maar... Denise en Mathijs zijn ook in Krabi dus het is tijd voor een borrel! Wat is dat leuk zeg, bekende mensen zien en even wat tijd doorbrengen samen :) De volgende dag gaan we samen naar het strand en eten we 's avonds heerlijk Indisch bij een restaurantje in de stad. Ik besluit de dag er na door te gaan naar Koh Lanta, ik wil het eiland graag zien en heb me al ingeschreven voor een Yoga Retreat op 24 november. Ik vertrek 19 november richting Koh Lanta en blijf daar tot ik naar Kao Yao Noi ga om voor de eerste keer in mijn leven Yoga te gaan doen.

Koh Lanta is heel fijn, lekker rustig dus ik heb hier lekker kunnen uitrusten en nadenken over van alles en nog wat. Toch oorspronkelijk mijn doel in deze reis. Het is tenslotte niet alleen een reis over de wereld, maar wellicht meer een mentale reis die ik door moet maken.
Helaas slaat het weer in de loop van de week om, weer regen. Het achtervolgt me echt.. Op de dag dat ik aankom op Kao Yao Noi is het prachtig weer, echter.. de rest van de dagen daar was het noodweer. Ik heb dus daadwerkelijk alleen maar series gekeken en Yoga gedaan (iets wat ik niet per se nog eens hoef te doen, iets te zweverig voor mij ;-)).
Op 27 november vertrek ik weer naar Krabi, met de hoop op beter weer en wat zon. Ik wil graag nog even chillen aan het strand en heb geen zin om ver te reizen hiervoor. Eerlijk gezegd ben ik erg klaar met alle regen en daardoor ook gewoon met Azië. Mattias en ik hebben contact en besluiten dat hij vanuit Koh Chang naar Krabi toe komt. We wilden graag nog even relaxen maar vanaf het moment dat ik weer in Krabi aankwam heeft het alleen maar gestortregent. Daarom besluiten we twee nachten nadat Mattias aankomt in Krabi te vertrekken naar Kuala Lumpur. Vanaf daar willen we namelijk richting Melbourne, Australië, toevliegen en dan zien we ook meteen de stad Kuala Lumpur!

Kuala Lumpur was best wel prima. We hebben er heel lekker gegeten een aantal keren en veel rondgewandeld. Ze hebben er de grootste shoppingmalls die ik ooit heb gezien!! En alles is kerstsfeer, terwijl het er 30 graden is. Heeeeel raar blijft dat. Kerst als het zomer is. Na een paar dagen zijn we er ook wel weer klaar mee. Het lijkt wel alsof alle Aziaten zich altijd alleen maar opdringen. We kunnen ook het geschreeuw en opdringerige gedrag bij alle streetfood kraampjes niet meer handelen. Mensen rennen daadwerkelijk met je mee om jou in hun restaurantje te krijgen. Daarnaast hebben we nog iets nieuws meegemaakt in Kuala Lumpur. Ze duwen letterlijk een kaart met massageprijzen in je gezicht en schreeuwen daarbij keihard: MASSAGE??

Anyway, conclusie: Azië is het denk ik niet helemaal voor ons. Wat we allemaal hebben gelezen en gehoord is niet zoals wij het hebben ervaren. Natuurlijk zal het slechte weer ook geen positieve invloed hebben gegeven op alles, maar ook de mensen waren niet zoals iedereen altijd doet overkomen. Voorlopig voor ons dus even geen Azië meer ;-)

5 december: op naar Australië!!!!!

1. Rob:
    11 januari 2018
    Dag Laura, de yoga heeft je dus niet aan het denken gezet. Daar is het ook niet voor, maar het kan wel komen. Dan even dit: de aziaten die je in KL tegenkwam verschillen meer van de Thai dan van ons.Maarvoor moet je uit je bubble, en gaan waar geen farang komt, ennje ejcht tussen de Thai zit. Ik hoop dat je jezelf eens die kans geeft. Ik ben hier, zelfs in Patthaya, dolgelukkig, dit mee te maken.